صندلی فایبرگلاس چیست؟

صندلی فایبرگلاس

صندلی فایبرگلاس یکی از انواع صندلی های مدرن محسوب می شود. این محصولات با حداقل حجم و اندازه ساخته شده و استانداردهای مورد نیاز کیفی را هم دارند. صندلی های فایبرگلاس برای اجرای یک دکوراسیون مینیمال گزینه ای ایده آل به نظر می رسند. در این مقاله به ارائه مطالبی درباره این نوع از صندلی ها خواهیم پرداخت و برخی از مهم ترین ویژگی های آن ها را مرور و بررسی خواهیم کرد. پس اگر شما هم به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در زمینه این تجهیزات و یا خرید آن ها هستید با ما همراه باشید.

صندلی فایبر گلاس چیست؟

همان طور که می دانید فایبرگلاس به نوعی پلاستیک تقویت شده با الیاف گفته می شود. در این محصولات فیبر شیشه پلاستیک، تقویت شده و سپس الیاف شیشه به صورت یک ورق صاف می شوند. از مهم ترین ویژگی های این الیاف می توان به سبک وزن بودن، قدرتمندی و شکنندگی بسیار کم اشاره کرد.

این محصولات را می توانند به راحتی قالب گیری کرده و به اشکال مختلف و پیچیده مورد نظر خود در آورند. به همین دلیل در حال حاضر بسیاری از محصولات خانه و آشپزخانه، سرویس حمام، قایق، هواپیما، سقف و… با استفاده از ورق های فایبرگلاس ساخته می شوند و ویژگی ها و مزایا و معایب متفاوتی هم دارند.

هر چند این ویژگی ها با توجه به نوع تولید کننده و کیفیت ساخت این محصولات دچار تغییر و تحولاتی می گردد؛ اما با این حال وجود چند ویژگی اصلی در این تجهیزات، مشترک و مشابه است. در در ادامه برخی از مهمترین این ویژگی ها را ذکر کرده ایم.

استحکام و دوام بالا

بدون شک یکی از مهم ترین نکات پیش از خرید یک محصول، توجه به استحکام و دوام آن است. این موضوع پیش از خرید صندلی فایبرگلاس نیز مورد توجه قرار می گیرد. لازم است بدانید که این محصولات از لحاظ محکم بودن و ماندگاری بالا گزینه ای مناسب به نظر می رسند. به گونه ای که اگر آن ها را در معرض آسیب های شدید قرار ندهید می توانید سالیان سال مورد استفاده قرار دهید.

زیبایی و تنوع

در حال حاضر تولید کنندگان انواع مختلفی از صندلی های فایبرگلاس را طراحی و تولید کرده و به بازار مصرف ارائه می دهند. محصولات هر کدام از این شرکت ها از ویژگی های خاص خود برخوردارند که یکی از مهم ترین این ویژگی ها زیبایی قابل توجه و تنوع بالا است.

این محصولات در حال حاضر در انواع متنوعی از رنگ ها روانه بازار مصرف می شوند. پس شما می توانید بر اساس نیاز و نوع مصارف و سلیقه شخصی خود محصول با رنگ مناسب را انتخاب و خریداری کنید و در این زمینه با هیچ گونه محدودیتی مواجه نشوید.

علاوه بر تنوع رنگ بندی، این تجهیزات از لحاظ طرح و نقش و مدل نیز در تنوع بسیار بالایی ساخته می شوند. طرح ها و مدل هایی که به شما این امکان را می دهند تا بتوانید از این نوع صندلی در محیط های مختلف برای طراحی و دیزاین استفاده کرده و دکوراسیون مد نظر خود را ایجاد نمایید.

در حالت معمول این صندلی ها دارای پایه های فلزی و بسیار مقاوم هستند. پایه هایی که در برابر ضربات و یا حرارت آسیب نمی بینند.

سبک وزن بودن

در بسیاری از مواقع خریداران تمایل دارند صندلی را در موقعیت های گوناگون جابجا کرده و از سویی به سوی دیگر حرکت دهند.

اگر شما هم از جمله این افراد هستید و می خواهید به صورت مداوم این تجهیزات را در نقاط مختلف جابجا کنید، بهتر است به وزن آن ها دقت داشته باشید و محصولی را برای خرید در نظر بگیرید که از وزن سبکی برخوردار شده است و حمل و نقل ساده ای هم دارد.

صندلی های فایبرگلاس از این نظر نیز جالب توجه بوده و می توانند رضایت خاطر شما را جلب کنند. به همین دلیل بسیاری از افرادی که به صورت مداوم اسباب کشی کرده و از نقطه ای به نقطه دیگر نقل مکان می کنند، این نوع صندلی را برای خرید در نظر می گیرند.

ارگونومی نسبی

یکی از نکات بسیار مهم پیش از انتخاب و خرید صندلی مناسب برای مصارف گوناگون به ویژه در مواقعی که مدت زمان های طولانی بر روی صندلی می نشینید، توجه به ارگونومیک بودن آن است. در حال حاضر دقت بسیار زیادی به هماهنگ بودن صندلی با ارگونومی بدن مصرف کننده می شود.

لازم است بدانید که صندلی فایبرگلاس به گونه ای طراحی و تولید می شود که با ارگونومی بدن دارای تطابق بوده و با نشستن بر روی آن به ویژه در ساعات و مدت زمان های طولانی احساس خستگی ندارید. هرچند این عامل بر اساس تولید کننده متفاوت خواهد بود.

قیمت مناسب و مقرون به صرفه

برخورداری از قیمت مناسب و مقرون به صرفه را می توان یکی از مهمترین ویژگی های صندلی فایبرگلاس به شمار آورد. هر چند قیمت این تجهیزات یک نرخ ثابت نبوده و تحت تاثیر چند عامل مهم قرار می گیرد که یکی از مهم ترین این عوامل، کیفیت ساخت صندلی های فایبرگلاس و شیوه طراحی آن است.

اگر این محصولات با طراحی ارگونومی ساخته شده باشند به طور حتم قیمت بالاتری هم خواهند داشت. رنگ صندلی فایبرگلاس نیز قیمت آن را با تحول مواجه می سازد. بسیاری از تولید کنندگان این تجهیزات را به صورت ضد خش و یا ضد تعریق طراحی و تولید کرده و در اختیار خریداران قرار می دهند.

این محصولات قیمت بالاتری نسبت به صندلی هایی دارند که از این ویژگی برخوردار نیستند. دسته دار بودن و یا بدون دسته بودن صندلی فایبرگلاس، جنس روکش، میزان تحمل وزن و… نیز قیمت آن را تغییر می دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *