گلدان فایبرگلاس چیست؟

گلدان فایبرگلاس

گلدان فایبرگلاس یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین محصولات ساخته شده از جنس فایبرگلاس است. چراکه مطابق با سلیقه افراد مختلف طراحی و تولید شده و می توان آن را یک محصول با ویژگی های منحصر به فرد و کیفیت بالا به شمار آورد. در فرایند ساخت گلدان های فایبر گلاس از دو ماده اصلی رزین و الیاف شیشه استفاده می کنند. با این حال این امکان نیز وجود دارد که در ساختار این محصول از مواد دیگر مانند سنگ آهک و یا خاک رس نیز استفاده کرده باشند.

تولید کنندگان این گلدان ها را با نهایت دقت طراحی کرده و ظرافت های خاصی را هم به کار می گیرند و برای اینکه این محصولات قابل استفاده در فضای باز باشند به آن ها پلیمر اضافه می کنند. به همین دلیل این نوع گلدان ها مقاومت قابل توجهی هم دارند.

برای اینکه استحکام و دوام گلدان های فایبر گلاس را افزایش بیشتری هم بدهند آن ها را با پوششی از رنگ های مقاوم در برابر آب و رطوبت و یا اشعه یووی خورشید رنگ آمیزی می نمایند.

در این مقاله به ارائه مطالبی درباره گلدان فایبر گلاس خواهیم پرداخت و برخی از مهمترین ویژگی های این محصولات و مزایا، معایب و موارد کاربرد آن ها را مرور و بررسی خواهیم کرد. پس اگر شما هم به دنبال کسب اطلاعات بیشتر درباره این محصولات بوده و یا می خواهید یک گلدان فایبر گلاس برای خود انتخاب و خریداری کنید با ما همراه باشید.

ویژگی ها و مزایای گلدان فایبرگلاس

در حال حاضر خرید گلدان فایبرگلاس با افزایش قابل توجهی روبرو شده و یکی از مهم ترین دلایل استقبال فراوان از این محصول ویژگی های مثبت و مزایای آن است. یکی از مهمترین این مزایا مقاومت بالای این محصولات بوده که سبب شده بسیاری از افراد به جای گلدان های پلاستیکی از آن ها استفاده کنند.

این گلدان ها به دلیل ساختار ویژه ای که از آن برخوردار شده اند در اثر تغییرات آب و هوایی، تحولات منفی فیزیکی را تجربه نکرده و دچار آسیب نخواهند شد. یکی از ویژگی های مهم گلدان فایبر گلاس تحمل بالای دمایی آن است. به گونه ای که این محصولات می توانند دمای ۸۰ درجه بالای صفر و ۵۰ درجه زیر صفر را به خوبی تحمل نمایند. پس شما می توانید از آن ها در محیط ها و فضاهای باز استفاده کرده و یا آن ها را در هر شرایط اقلیمی و آب و هوایی به کار ببرید.

گلدان های فایبرگلاس از قدرت رنگ پذیری بالایی برخوردار شده اند. به همین دلیل می توانید آن ها را در رنگ های مد نظر خود سفارش دهید تا متناسب با دکوراسیون و چیدمان محیط مد نظر شما باشند. علاوه بر تنوع بالای رنگ، این محصولات از نظر سایز و ابعاد و حجم نیز در دسته های متنوعی جای گرفته اند تا پاسخگوی نیازها و مصارف متنوع شما باشند.

این گلدان ها آسیب پذیری بسیار پایینی داشته و از وزنی بسیار سبک هم برخوردار شده اند. در واقع فایبرگلاس از سفال و یا سرامیک بسیار سبک تر بوده و گلدان های ساخته شده با این جنس، دوام نامحدودی در شرایط آب و هوایی متغیر دارند. به دلیل برخورداری از وزن بسیار سبک هم شما می توانید این محصولات را به راحتی حمل و نقل نموده و در هر مکانی که مدنظرتان است قرار دهید.

گلدان های فایبرگلاس با سبک های مختلف کلاسیک و مدرن ساخته شده و گیاهان نیز می توانند در این نوع گلدان ها رشد بسیار خوبی را تجربه کنند. این محصولات بسیار زیبا و شیک طراحی شده و با دکوراسیون های مد نظر شما همخوانی و تناسب بالایی دارند.

تولید کنندگان می توانند در این گلدان ها از لامپ های rgb رنگی نیز استفاده کرده و به زیبایی آن ها اضافه کنند و یا این محصولات را در اشکال مختلف مربعی شکل، استوانه ای، مستطیل و. .  طراحی و تولید نمایند که هر کدام از ویژگی های مخصوص به خود برخوردار شده و برای کاربرد در محیطی خاص مناسبند.

معایب گلدان فایبرگلاس

گلدان های فایبرگلاس علاوه بر برخورداری از ویژگی های مثبت منحصر به فرد دارای چند عیب عمده نیز هستند. مهمترین این معایب با الیاف به کار رفته در ساختار این محصولات در ارتباط قرار می گیرد. چراکه این الیاف با گذشت مدت زمانی خاص به فرسودگی مبتلا شده و امکان تغییر شکل آن هم وجود دارد.

به همین دلیل ممکن است پس از گذشت چند سال ظاهر این محصولات دچار تغییر شده و یا ساییده به نظر برسند. از سوی دیگر اگر این نوع گلدان ها را بیش از اندازه شستشو دهید ممکن است الیاف خود را از دست بدهند. یکی دیگر از عیوب گلدان فایبر گلاس عدم عایق بودن آن برای سرما و یا گرمای هوا است.

گلدان فایبرگلاس از امکان شکنندگی برخوردار بوده و اگر از جایی سقوط کند احتمال ترک خوردن آن وجود دارد. حواستان باشد که این نوع گلدان ها با اجسام تیز و سخت برخورد نداشته باشند. چراکه تماس و برخورد با چنین اجسامی به این گلدان ها آسیب می رساند.

موارد کاربرد گلدان فایبرگلاس

در حال حاضر از گلدان های فایبرگلاس در محیط های شهری استفاده های فراوانی به عمل می آورند و انواع مختلف این محصولات را در میادین اصلی شهرها، بلوارها، پارک ها و… به کار می گیرند تا از ظاهر جذاب و طرح های آن بهره مند شوند.

علاوه بر محیط های شهری شما می توانید از گلدان فایبرگلاس برای تزیین محیط منزل خود نیز استفاده کرده و آن را در بخش هایی مانند بالکن، حیاط و…. جای دهید. تالارهای پذیرایی، باغ ها و عمارت های عکاسی نیز برای تزیین و زیباترسازی فضای خود از این گلدان های مقاوم و با دوام بالا استفاده می کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *